środa, 11 stycznia 2017

Babeczki owsiane


Od pół roku mam swoje miejsce do gotowania i pieczenia. Dopiero zaczynam swoją przygodę z garnkami, bo kiedy byłam mała strasznie się zapierałam, że nigdy nie będę gotować. Jednak nastał w życiu taki czas, że trzeba coś jeść i jakoś sobie radzić. Na dobry początek potrafię sobie ugotować zupę czy drugie danie. Mimo, że jestem dorosła już parę lat, mam w końcu czas i chęci by móc coś tworzyć w kuchni. Dziś przychodzę do Was z kolejnym wypiekiem. Przepis jest bardzo prosty,  nie wymaga dużo czasu.


Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru białego lub brązowego
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka
  • po szczypcie soli i cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Opcjonalnie: 
  • rodzynki

W osobnych naczyniach mieszamy składniki mokre i suche. Mokre wlewamy do suchego i mieszamy ( nie miksujemy ). Formę do babeczek wyłożyć papilotkami lub wysmarować tłuszczem i oprószyć mąką. Wylać po 3/4 wysokości.

* można również dodać kawałek jabłka, gruszki lubi innego owocu do środka babeczki :)

Ciasta powinno wystarczyć na ok. 12 babeczek.

Piec ok. 25 min w piekarniku nagrzanym do 180C.


polewa czekoladowa własnej roboty :) 


Smacznego  !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz